رصد و اشراف ارتش بر کلیه تحرکات و ناوهای هواپیمابر در داخل و خارج از منطقه

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ما این اطمینان را می‌دهیم که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران غافلگیر نخواهند شد. لحظه‌ای آمادگی رزمی خود را فراموش نخواهیم کرد و آماده هستیم با هر تهدیدی مقابله کنیم.

 

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از  خبرنگار گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگویی در پاسخ به سئوالی درباره توان رزمی نیروهای مسلح کشور به خصوص ارتش گفت: یکی از وظایف اصلی نیروی زمینی و در کل نیروهای مسلح کشور رصد تهدیدات دشمنان است از این روی کلیه تهدیدات در زمین، هوا و دریا از سوی نیروهای مسلح کشور رصد می‌شود.

وی در ادامه افزود: ما در منطقه و هم در خارج از منطقه کلیه تحرکات را رصد می‌کنیم، به عنوان مثال اطلاع داریم که امروز در پایگاه "الولید" چند هواپیما حضور دارد و یا اینکه یک ناو هواپیمابر وارد اقیانوس هند و دریای مدیترانه شده و مسیر آن کجا است. تعداد هواپیماها و بالگردهای آن به چه شکلی است. از این روی تمامی این اطلاعات توسط کارشناسان ما تحلیل می‌شود و متناسب با این تحلیل‌ها، ظرفیت‌های دفاعی لازم در سطح نیروهای مسلح در این زمینه اتخاذ می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر آمادگی نیروهای مسلح در برابر تهدیدات تصریح کرد: این نیست که ما در برابر تهدیدات غافلگیر بشویم. ما این اطمینان را می‌دهیم که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران غافلگیر نخواهند شد. ما لحظه‌ای آمادگی رزمی خود را فراموش نخواهیم کرد و آماده هستیم با هر تهدیدی مقابله کنیم.

امیر پوردستان با بیان اینکه ما امروز با چهره تازه‌ای از تهدیدات روبرو هستیم، متذکر شد: آمریکایی‌ها به دلیل متحمل شدن شکست‌ در افغانستان و عراق و هزینه‌های سنگین اقتصادی این شکست‌ها، راهبردشان را تغییر داده‌اند.

وی در ادامه به راهبردهای جدید آمریکا در منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به نوعی جنگ‌های نیابتی را در دستور کار خود قرار داده‌اند، "جندشیطان"،  "پژاک"، "داعش" و "النصره" به نیابت از آنها در مناطق مختلف آتش افروزی می‌کنند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با تهدیدات ناهمتراز از سوی نیروهای مسلح تاکید کرد: متناسب با این تهدیدات ظرفیت‌های لازم را در خودمان ایجاد کرده‌ایم و برای این فضای تازه نیز پیش بینی‌های را انجام داده‌ایم که از جمله تاکتیک، دکترین و راه‌های مقابله و آمادگی در برابر این تهدیدات وجود دارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: تجهیزات مورد نظر دفاعی با توجه به ظرفیت علمی که در نیروی زمینی وجود دارد و ارتباط بسیار نزدیکی که با مجامع دانشگاهی داریم و قابلیت‌های صنعت دفاعی کشور موجب شده فاصله ایده تا محصول را بسیار کوتاه کند. یعنی وقتی موضوع ساخت تسلیحات در مشخصات خاص مطرح می‌شود، خیلی زود این ایده تبدیل به محصول می‌شود و در اختیار نیروهای مسلح قرار می‌گیرد.

امیر پوردستان در بخش دیگر از سخنان خود یادآور شد: امروز نیروهای مسلح از تجهزات بومی، ساختار و سازمان مناسب و بالاتر از همه این‌ها، بنیه‌های اعتقادی و ایمانی قوی برخوردار هستند که حرف اول را در نبردها می‌زند چرا که امروز در جنگ‌ها تجهیزات تعیین کننده نیستند بلکه نیروهای انسانی مومن، با انگیزه و علاقمند در جنگ‌ها مهم و تعیین کننده هستند.

وی گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سپاه، ارتش، ناجا و بسیج، نیروهای ولایتمدار، متدین، شهادت طلب و ایثارگری هستند که با چنین ظرفیت انسانی شایسته‌ای، تجهیزات بسیار خوب، تاکتیک‌های مناسب و آمادگی‌هایی که مرتب در رزمایش‌ها تکرار می‌شود و ارتقا پیدا می‌کند موجب شده تا آمادگی برای دفاع از اقتدار و کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دو چندان شود.

انتهای پیام/

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا